Translate

poniedziałek, 9 kwietnia 2012

TAG: Reading is COOL

Po blogosferze krąży ostatnio TAG: Reading is cool. Od razu pomyślałam o mojej S. i Jej książkoholizmie równym lub nawet większym niż mój zakupo/kosmetykoholizm. Ja również lubię czytać książki, ale nie jestem aż tak zapalonym czytelnikiem jak S., dlatego postanowiłam, że to Ona odpowie na ten TAG. Oto co napisała:


Uwielbiam książki od zawsze. Na początku oczywiście w wersji domowego audiobooka w wykonaniu mamy lub siostry, później od momentu kiedy sama już posiadłam umiejętność czytania, samodzielnie pochłaniałam kolejne książki, lektury szkolne. To moje zamiłowanie do książek pogłębia się z wiekiem, w dalszym ciągu z jednakową częstotliwością odwiedzam biblioteki jak i księgarnie, nieprzypadkowy był również wybór literaturoznawstwa na kierunek studiów. Dziś, mimo iż wolna przestrzeń na półkach równa się niemal zeru, każda nowa książka (która w czasie oczekiwania na swoją kolej i w celu nie kuszenia zawczasu swoją treścią - stoi na półce grzbietem do tyłu :P) jest dla mnie powodem do zadowolenia. 


O jakiej porze dnia czytasz najchętniej?
Najczęściej oraz najchętniej czytam wieczorem, kiedy wszystkie czynności dnia codziennego są już zakończone i mogę się wtedy całkowicie poświęcić odkrywaniu kolejnych losów bohaterów książki którą właśnie czytam. W sytuacji kiedy książka okazuje się być nadzwyczaj interesująca czytać potrafię przez całą noc. Nie jest to oczywiście jedyna pora odpowiednia na czytanie, zdarza mi się również sięgnąć po książkę tuż po porannym spacerze z psem, kiedy jest jeszcze za wcześnie na rozpoczęcie aktywnego dnia. 

Gdzie czytasz?
Gdzie tylko się da. W domu, w tramwaju, w samochodzie [oczywiście tylko wtedy gdy siedzę na miejscu pasażera :)] na ławce w parku (w zależności od panującej aury). Kiedy lektura jest wciągająca, skupiając się na czytanej treści potrafię oderwać się od otoczenia, wtedy miejsce w którym się znajduję nie ma dla mnie wielkiego znaczenia. 

W jakiej pozycji najchętniej czytasz?
Preferuję głównie pozycję siedzącą (w różnych konfiguracjach) na ulubionych pół-piętrowych drewnianych schodach lub szerokim parapecie. Lubię również czytać w pozycji leżącej - na plecach - w łóżku lub na podłodze. 

Jaki rodzaj książek czytasz najchętniej?
Nie trzymam się ściśle jednego gatunku, mój nieustannie powiększający się zbiór książek jest mocno zróżnicowany. Lubię klasykę brytyjskiej i amerykańskiej literatury (nie tylko z racji wybranego kierunku studiów), lubię thrillery, kryminały, zdarza mi się też sięgnąć po powieści fantasy oraz po pozycje przeznaczone głównie dla nastoletniej kategorii wiekowej. Nie przepadam za powieściami o tematyce politycznej, autobiografiami i poradnikami. 

Jaką książkę ostatnio kupiłaś/dostałaś?
My Antonia - Willa Cather. 


Co czytałaś ostatnio?
Third Girl - Agatha Christie.

Co czytasz obecnie?
North & South - Elizabeth Gaskell. 

Używasz zakładek czy zaginasz ośle rogi?
Tylko i wyłącznie zakładki!!! Nie zaginam nigdy rogów - skutecznie oduczyła mnie tego moja siostra. Dziś sama uważam zaginanie kartek za niemal profanację. 


E-book czy audiobook?
Należę do old-school'owej generacji, więc wybieram książki tylko w papierowej wersji, idea e-booka jest dla mnie nie do przyjęcia - całkiem odbiera mi to radość z czytania. Audiobooki - tylko w chwili odpowiedniego nastroju - przydają się podczas bezsennych nocy, lub podczas spacerów z moim niesfornym psem - ciężko wtedy byłoby utrzymać w dłoni tradycyjną wersję książki. 

Jaka jest Twoja ulubiona książka z dzieciństwa?
Zdecydowanie i mało oryginalnie - Dzieci z Bullerbyn. Bardzo lubię też od czasu do czasu powrócić do serii o Martynce - również ze względu na przepiękne ilustracje. 


Którą z postaci literackich cenisz najbardziej?
Jest ich kilka. Scout Finch z powieści "To Kill a Mockingbird" - za jej interesujący wgląd w czas swojego dzieciństwa, Little Dorrit z powieści Charlesa Dickensa za jej bezinteresowną dobroć oraz Lilly Berry z Hotelu New Hampshire - za jej wytrwałość w dążeniu do celu.


Razem z S. do zabawy zapraszamy wszystkie mole książkowe, które mają ochotę odpowiedzieć na ten TAG :)

3 komentarze:

  1. o proszę jak fajnie:)

    Zapraszam na nowy post:*

    OdpowiedzUsuń
  2. Ładnie napisane :) Widać miłość do książek :) A Hotel New Hampshire chciałabym kiedyś przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania postów :)
Jeśli zadasz pytanie odpowiedź na nie znajdziesz pod Twoim wpisem w komentarzach.
---------------------------------------------------------------------------------
KOMENTARZE TYPU: 'FAJNY BLOG. OBSERWUJĘ. ZAPRASZAM DO MNIE' ORAZ MAJĄCE NA CELU AUTOPROMOCJĘ BĘDĄ USUWANE.