Translate

wtorek, 11 września 2012

Jestem sobie ogrodniczka, mam nasionek pół koszyczka...

'Jestem sobie ogrodniczka,
Mam nasionek pół koszyczka.
Jedne gładkie, drugie w łatki,
A z tych nasion będą... zioła.'

W czasie ostatnich zakupów w IKEA nabyłam ÖRTIG mieszankę ziół kuchennych 5,99 zł/3 szt. Wybrałam wersję z bazylią, tymiankiem oraz kolendrą.


Zestaw zawiera wszystko, co jest potrzebne do hodowania 3 różnych ziół. W komplecie: 3 kubki papierowe (wys. 9,5 cm), 3 brykiety z ziemią i 3 różne saszetki z nasionami ziół.

Instrukcja obsługi:



Krok pierwszy - umieszczenie brykietów z ziemią w kubkach:

 
Krok drugi - zalanie każdego z brykietów 200 ml wody:


Krok trzeci - zasianie nasion w kubeczkach z odpowiednimi nazwami:


Krok czwarty - przykrycie nasion odłożoną wcześniej częścią ziemi oraz podlanie całości, które ja pominęłam, gdyż uznałam, że podłoże na obecną chwilę jest wystarczająco mokre:


Krok piąty - czekanie od 10 do 12 tygodni na piękne zioła w domowym mini ogródku, a potem żniwa :)

17 komentarzy:

  1. ja już swoje wyhodowałam :D

    OdpowiedzUsuń
  2. fajna sprawa, szkoda że mam tak daleko do IKEI :( tam tyle cudnych rzeczy... :)

    OdpowiedzUsuń
  3. o jakie fajnie, daj znać koniecznie czy coś wyrośnie, to też sobie kupię:D

    OdpowiedzUsuń
  4. też powinnam sobie sprawić taki mini ogródek, ostatnio wpadła mi bardzo, bardzo okazała bazylia, już w połowie zniknęła :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Z własnego zielarskiego doświadczenia wiem, że nie tak łatwo jest wyhodować ziółka :) powodzenia i wielu smacznych potraw :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Mam nadzieję, że chociaż w jednym kubeczku doczekam się roślinek ;)

      Usuń
  6. o ja marze o ziolach w takich malych metalowych mini wiadereczkach na parapecie na oknie w moim wymarzonym domu :) ktory kiedys mam nadzieje bede miala :):)

    OdpowiedzUsuń
  7. takie ziola w domu ta fajny pomysl :))))))

    OdpowiedzUsuń
  8. miałam ten zestaw ziół niesetny z tymianku nic nie wyrosło ale poza tym bardzo ok ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. też sobie zakupię:) mam nadzieję, że pokażesz nam efekty:)

    OdpowiedzUsuń
  10. podoba mi się zabawa w ogrodniczkę! niestety ja nie mam głowy do podlewania, zawsze wszystko ususzę :P

    OdpowiedzUsuń
  11. Kiedyś próbowałam sadzić bazylię, ale jakoś nie mam ręki do roślin. Nie chcą dla mnie rosnąć:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Moje ziółka niestety trochę się wysuszyły ;)) Zostawiłam je na balkonie i trochę o nich zapomniałam ;)

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania postów :)
Jeśli zadasz pytanie odpowiedź na nie znajdziesz pod Twoim wpisem w komentarzach.
---------------------------------------------------------------------------------
KOMENTARZE TYPU: 'FAJNY BLOG. OBSERWUJĘ. ZAPRASZAM DO MNIE' ORAZ MAJĄCE NA CELU AUTOPROMOCJĘ BĘDĄ USUWANE.